resum-idees força acte inaugural estratègia CO

Resum- Idees força acte Inaugural Estratègia CO

Sr. Joan Martí, Manager of cluster Development. ACC1Ó

Des de sempre s´ha cooperat, el que passa és el que els catalans no ho compartim prou. Les mil empreses que estan en 22 clusters facturen un 30% del PIB català.

Cooperar per obtenir resultats: no entrar en el bonisme, si en el practicisme.

Aspectes que hi afavoreixen:

-entorn global

-evolució tecnològica

-la por (en positiu, que ens activa)

Hem de detectar quines són les oportunitats de negoci i després cercar els partners adequats, no a la inversa.

A l´hora d’agrupar empreses és molt millor amb una estratègia d’explotació de model de negoci conjunta, que pensar que el que ens uneix és el codi estadístic.

Sr.Jordi Martí, Director d’ Altrium

La dimensió importa: les empreses petites cada vegada ho són més i són molt menys competitives.

“Els instruments públics de suport no estan prou coordinats ni especialitzats per afavorir efectivament els processos de redimensionament empresarial”

Font: Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica i el Creixement (CAREC)

Per guanyar dimensió cal potenciar les fusions

Recomanacions del Col·legi d’Economistes de Catalunya

El focus estratègic cal que estigui definit i amb aliances amb partners estratègics honestos i fent equip

 

En governança entre partners: els comportaments que generen els millors resultats comencen amb una actitud que reforcen els comportaments.

Cal invertir temps en la relació per generar confiança.

Que els partners s’ajudin i es tinguin en consideració mútuament és la base futura de l’èxit.

La principal barrera és la cultura organitzativa, les normes i els valors

Sra. Teresa Guix, Directora de Co-emprèn

L’objectiu d’estratègia CO és fomentar la cooperació i les aliances estratègiques entre empreses catalanes per ser més innovadores i que puguin incrementar la seva competitivitat empresarial.

Hem d’incorporar i  difondre  la cultura CO a les empreses.

El món està canviant i no podem anar sols, hi ha més coneixement, experiència  i contactes fora de les organitzacions que dins, cal sumar energies per multiplicar resultats.

Focus d’estratègia CO:

  • Redimensionament de la PIME
  • La cooperació/ aliances amb partners estratègics
  • Actitud d’ajudar-se i aportar per aconseguir Resultats i eficiència
  • Obtenció de Resultats i eficiència
  • Múltiples opcions en compromís i formalització

S’oferirà formació i assessorament per:

  • Definir el projecte de cooperació
  • Suport en la recerca de partners
  • Consensuar el lideratge, l’equip i l’assumpció de compromisos.
  • Definir l’estratègia conjunta a seguir
  • Suport en validar el projecte amb el mercat
  • Orientació en el tipus d’acord o forma jurídica per formalitzar-lo

 

Objectius Estratègia CO:

         -Metodologia per fomentar la cooperació en entre    empreses/organitzacions.

         -Recull de casos d´èxit

         -Recomanacions i propostes polítiques

Resultats de la prova pilot: 7000 empreses informades, 50 empreses assessorades , 60 persones formades, 10 empreses que han iniciat processos col·laboratius.

Si vols aconseguir una cosa d’algú, ajuda´l a assolir els seus objectius.

Sr. Marcel Prunera, Director de Future companies

Cooperar : una manera de competir i una tasca no més difícil que comprar bé o gestionar el personal. Tanmateix ens manca “hàbit” per incorporar-ho com a estratègia de l’empresa i ens fa por enfrontar-nos a situacions que no estem acostumats.

A Internet el model de cooperació s’està imposant. En pràcticament tots els sectors trobem exemples de negocis col·laboratius per aprofitar nous reptes empresarials.

La cooperació ens permet minimitzar riscos i ens molts casos accedir a recursos als quals no hi tindríem accés, com el finançament.

Dels acords de cooperació que he dut a terme  dels que han estat exitosos, n´he guanyat diners, dels que han fracassat, n’he après molt de cara a futurs.

Es pot fer col·laboracions de molts tipus aplicant geomètriques variables insospitades i impensables, amb la competència directíssima i els resultats poden ser positius.

Sr. Martí Lloveras,

Optima renovables és una agrupació d’empreses constituïda com una Societat Limitada que es considera com una “·cuina”  i les  taules són on és creen els diferents productes que seran les spin-off. Els components de cada taula poden ser diferents,  però Optima sempre hi és present. Les formes de participació i aportació són diverses: socis, capital-risc, capital i espècies, préstecs participatius o col·laboracions puntuals en un projecte o servei.

Sr. Antoni Abad, President de la Cecot

La Cecot creu en la cooperació com una estratègia que han d’implementar les empreses per fer front als nous reptes que se li plantegen, ja es va dedicar la passada Nit de l’empresari a aquest tema: la Nit CO i ja fa temps que parlem de cooperar fins a la fusió, si és necessari.

Per la Cecot aquest és un projecte pilot del que n’esperem aprendre molt. Volem saber què aporta a les empreses la nova metodologia treballada, quins resultats n’obtenim perquè la nostra intenció és crear un servei de cooperació entre les empreses i de suport a les empreses, funció que com a organització empresarial, creiem que hem de fomentar i assumir. En base a l’experiència d’estratègia CO volem anar més enllà, convertir-lo en un projecte de més abast, podent atendre a més empreses.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s